Deze administratie bestaat uit een lange lijst.
De lijst is met grote zorg samengesteld, maar niet alle, soms juiste, informatie is terug te vinden.
Heb je meer, betere of andere informatie? Wij stellen het zeer op prijs wanneer je die informatie met ons wilt delen. Mail het ons op webmaster@doerakclub.nl
DOERAK 600 (600 x 2.75 x 0.55 m)
Bouwjaar | Bouwnummer |
1974 | 1 - 36 |
1975 | 37 - 59 |
1976 | 60 - 78 |
1977 | 79 - 92, 97, 98 |
1978 | 93, 94, 99 - 109 |
1979 | 95, 110 - 118 |
1980 | 120, 121, 122 - 128 |
DOERAK 700 (701) (7.00 x 2.75 x 0.65 m)
Met gangboorden, het eerste gebouwde model van een Doerak van 7.00 m. (ook wel de 701 genoemd)
Bouwjaar | Bouwnummer |
1966 | 1 - 36 |
1967 | 37 - 47 |
DOERAK 680 S (7.00 x 2.73 x 0.65 m)
Zonder gangboorden, met voordeur, ook gebasserd op een verlengd model van de 650, nu met 3 ramen in de kajuit, bouwjaar altijd 1974 met 1 cilinder Yanmar diesel. De 680 S start met een nieuwe bouwnummer serie.
Bouwjaar | Bouwnummer |
1974 | 1 - 30 |
DOERAK 680 AK (7.00 x 2.73 x 0.65 m)
Zonder gangboorden, met voordeur, met achterkajuit, ook gebaseerd op een verlengd model van de 650, gelijk de Doerak 700 AK, maar altijd met een 1 cil. Yanmar dieselmotor. De bouwnummers vallen in de serie van de 702 en 702 AK.
Bouwjaar | Bouwnummer |
1974 | 33 - 54 |
DOERAK 730 AK (7.00 x 2.80 x 0.65 m)
De iets grotere versie van de 700, met achterkajuit. De voorkajuit is vergelijkbaar met die van de 700. De achterkajuit heeft geen gangboord aan de achterzijde (voor extra binnenruimte).
Bouwjaar | Bouwnummer |
1976 | 1 - 12 |
1977 | 13 - 17 |
1978 | 18 - 21 |
1979 | 22 - 28 |
1980 | 29 - 31 |
DOERAK 780 (7.80 x 3.10 x 0.70 m)
De bouwnummers van de 780 en 780 AK is één doorlopende nummerserie, van no. 1 t/m 432. Het bouwnummer bepaalt of er sprake is van een 780 of 780 AK. Alle 780 modellen zijn uitgevoerd met een Peugeot diesel met droge uitlaat en gesloten koeling.
Eind 1968 werd de 'oude' 750 vervangen door de Doerak 780 met op het voordek de typerende gasbun, die tevens als bankje diest deed met daarboven een klein klapraam. De kajuitramen waren uitgevoerd met 'scherpe, rechte' hoeken
Bouwjaar | Bouwnummer |
1968 | 4, 6, 9, 10, 11 |
1969 | 12 - 16, 18, 19, 26, 28, 30 - 34, 40 - 44, 50 - 55 |
1970 | 56 - 64, 75 - 95 |
1971 | 100 - 119, 130 - 135 |
1972 | 136 - 146, 173 - 179 |
1973 | 180 - 182, 193 - 207 |
Na 1973 verhuisde de gasbun naar het achtership. De motorkoeling met buitenwater (interkoeling) en de hoeken van de kajuitramen werden netjes afgerond.
Bouwjaar | Bouwnummer |
1974 | 218 - 228, 234, 238 - 247 |
1975 | 263 - 276 |
1976 | 277 - 287, 318 - 321 |
1977 | 322 - 332, 371 - 376 |
1978 | 383 - 389 |
1979 | 390 - 394 |
1980-1981 | 423 - 432 |
DOERAK 800 (8.00 x 3.10 x 0.70 m)
De Doerak 800 moest de vervanger van de zeer populaire 780 worden, maar dat is nooit echt gelukt. Toch zijn er ook van dit model, 'met zeer riante open kuip, 11 exemplaren gebouwd.
Bouwjaar | Bouwnummer |
1978 | 1 - 7 |
1979-1981 | 8 - 11 |
DOERAK 800 AK (8.00 x 3.10 x 0.70 m)
De Doerak 800 AK was de beoogde opvolger van de Doerak 780 AK, maar net zoals bij de Doerak 800 is dit nooit echte gelukt. Toch zijn er 25 exemplaren gebouwd
Bouwjaar | Bouwnummer |
1977 | 1 - 7 |
1978 | 8 - 15 |
1979-1981 | 16 - 25 |
DOERAK 850 (8.50 x 3.10 x 0.75 m)
Het oermodel van de Doerak. Dit is het eerste model dat in 1964 in productie werd genomen. Het si ook een van de meest gebouwde Doerakken geworden, er zijn er 219 stuks van gebouwd. Een aantal Doerak 850 werd in het begin voorizen van een Penta Aquamatic D19 hekdrive. Hierdoor ontstond er in de kuip een motorkist die dienst deen als tafeltje. Daarna werden de modllen vorzien van een Peugeot dieselmotor met een gewoon roer en kwadrant.
Bouwjaar | Bouwnummer |
1964 | 1, 2 |
1965 | 3 - 59 |
1966 | 60 - 104 |
1967 | 105 - 121 |
1968 | 122 - 139 |
1969 | 140 - 160 |
1970 | 161 - 176 |
1971 | 177 - 189 |
1972 | 190 - 198 |
1973 | 199 - 219 |
DOERAK 850 AK (8.50 x 3.10 x 0.75 m)
Bouwjaar | Bouwnummer |
1972 | 1 |
1973 | 2 - 19 |
1974 | 20 - 38 |
1975 | 39 - 50 |
1976 | 50 - 66 |
1977 | 67 - 73 |
1978 | 74 - 96 |
1979 | 97 - 99 |
1980 | 100 - 106 |
DOERAK 950 GSAK (9.50 x 3.10 x 0.85 m)
Bouwjaar | Bouwnummer |
1977 | 1 - 7 |
1978 | 9, 10 |
1979 | 11, 12 |
1980 | 13 - 17 |
1981 | 18, 19 |
DOERAK 950 GSOC (9.50 x 3.10 x 0.85 m)
Over deze Doerak is niet veel bekend, behalve dat er in 1978 één exemplaar is gebouwd met bouwnummert 8.
Bouwjaar | Bouwnummer |
1978 | 8 |
DOERAK 1050 Motorzeiler (MZ) (10.50 x 3.10 x 0.90 m)
Met tuigage en ophaalbaar midzwaard.
DOERAK 1050 Speciaal (10.50 x 3.10 x 0.90 m)
Zonder tuigage en midzwaard
MARAK
De bouwnummers van de Marak GSAK en de GSOC is één doorlopende nummerserie van no. 1 t/m no. 48.
MARAK GSAK Type 1 (10.60 x 3.40 x 1.00 m)
Dit model Marak combineert een gesloren stuurhuis (GS) met een achterkajui (AK) die doorloopt tot de boorden. Vaak uitgevoerd met een steunzeil.
Bouwjaar | Bouwnummer |
1975 | 9 - 20 |
1976 | 21 - 27 |
1977 | 32 - 34 |
1978 | 36, 37 |
1979 | 44, 45 |
1980 | 47, 48 |
MARAK GSAK Type 2 (10.60 x 3.40 x 1.00 m)
Deze Marak heeft een gesloten stuurhut (GS) en een achterkajuit (AK) maar met een open kuip.
Bouwjaar | Bouwnummer |
1976 | 28, 29 |
1977 | 31, 35 |
1978 | 39, 40, 41 |
1979-1980 | 42, 46 |
DOERAK 650 (6.50 x 2.73 x 0.60 m)
Zonder gangboorden, met voordeur
Bouwjaar | Bouwnummer |
1968 | 1 - 44 |
1969 | 45 - 115 |
1970 | 116 - 180 |
1971 | 181 - 266 |
1972 | 267 - 305 |
1973 | 306 - 332 |
DOERAK 700 (702) (7.00 x 2.73 x 0.65 m)
Zonder gangboorden, met voordeur, gebaseerd op een verlengd model van de 650. Het tweede gebouwde model van een Doerak 7.00 m en daarom ook wel de 702 genoemd. De eerste modellen waren voorzien van een Renault benzinemotor maar werden al snel vervangen door een dieselmotor van het merk Bukh of Volvo.
Bouwjaar | Bouwnummer |
1971 | 1 |
1972 | 3 - 12 |
1973 | 23 - 32 |
In 1974 wordt deze Doerak 700 voorzien van een Yanmar diesel en krijgt de benaming 680 S.
DOERAK 700 AK (702 AK) (7.00 x 3.73 x 0.65 m)
Zonder gangboorden, met voordeur, met achterkajuit, gebaseerd op een verlengd model van de 650. De bouwnummers vallen in de serie avn de Doerak 700 (702). De eerste modellen waren met een Renault bezinemotor, maar werden al snel vervangen door een Bukh of Volvo diesel motor.
Bouwjaar | Bouwnummer |
1972 | 2, 3 - 18 |
1973 | 19 - 22 |
In 1974 wordt deze Doerak 700 AK voorzien van een Yanmar diesel motor en krijgt de benaming 680 AK
DOERAK 700 (703) (7.00 x 2.80 x 0.65 m)
In 1975 start Eista met de bouw van een 7.00 m Doerak, met gangboorden, iets hoekiger van lijn en nog eenvoudiger van constructie. Dit schip was dan ook lichter dan zijn voorganger, de 680 S. De voorkuip, aanwezig op de vorige 7.00 m modellen verdween. Er zijn dus 3 Doerakken 7.00 m in productie geweest en dit was de derde en laatste 7.00 m Doerak en wordt daarom ook wel de 703 genoemd.
Bpuwjaar | Bouwnummer |
1975 | 1 - 20 |
1976 | 21 - 45 |
1977 | 46 - 65 |
1978 | 66 - 78 |
1979 -1980 | 79 - 91 |
DOERAK 750 (7.50 x 2.75 x 0.65 m)
Een verlende 7.00 m (701) met verhoogd voordek, de bouwnummers vervolgen de nummers van de Doerak 700 (701)
Bouwjaar | Bouwnummer |
1967 | 48 - 65 |
1968 | 66 - 80 |
DOERAK 780 AK (7.80 x 3.10 x 0.70 m)
De bouwnummers van de 780 en 780 AK is één doorlopende nummerserie, van no. 1 t/m 432. Het bouwnummer bepaalt of er sprake is van een 780 0f 780 AK. Alle 780 modellen zijn uitgevoerd met een Peugeot diesel met droge uitlaat en gesloten koeling.
De bouwnummmers 1, 2, 3, 5, 7 en 8 zijn het allereerste model Doerak 780 AK, zonder gangboorden, met voordeur en voorkuip en achterkajuit.
Bouwjaar | Bouwnummer |
1968 | 1, 2, 3, 5, 7, 8 (zonder gangboorden en met voordeur en met achterkajuit) |
Daarna kwamn de modellen met gangboorden rondom. Opvallend op het voordek van de 780 AK modellen van 1969 tot 1973 was de gasbun, die tevens dienst deed als bankje, met daarboven een klein klapraam. Een Peugeot motor met droge uitlaat en gesloten koeling. De kajuitramen waren uitgevoerd met rechte, scherpe hoeken.
Bouwjaar | bouwnummer |
1969 | 17, 20 - 25, 27, 29, 35 - 39, 45 - 49 |
1970 | 65 - 74, 96 - 99 |
1971 | 120 - 129 |
1972 | 147 - 172 |
1973 | 183 - 192, 208 - 217 |
Na 1973 verhuist de gasbun naar het achterschip. Motorkoeling met buitenwater (interkoeling) en de hoeken van de ramen werden netjes afgerond.
Bouwjaar | Bouwnummer |
1974 | 248 - 262 |
1975 | 288 - 304 |
1976 | 305 - 317 |
1977 | 333 - 365 |
1978 | 366 - 370, 377 - 382, 395 - 412 |
1979 | 413 - 418 |
1980-1981 |
419 - 422 |
DOERAK 950 AK (9.50 x 3.10 x 0.85 m)
Bouwjaar | Bouwnummer |
1967 | 1 - 9 |
1968 | 10 - 27 |
1969 | 28 - 48 |
1970 | 49 - 62 |
1971 | 63 - 84 |
1972 | 85 - 104 |
1973 | 105 - 128 |
DOERAK 950 PAV (9.50 x 3.10 x 0.85 m)
Bouwjaar | Bouwnummer |
1974 | 1 - 19 |
1975 | 20 - 35 |
1976 | 36 - 49 |
1977 | 50 - 60 |
1978 | 61 - 63 |
1979 | 64 - 66 |
1980 | 67 - 69 |
DOERAK 1050 SD SUPER DOERAK (11.00 x 3.45 x 0.90 m)
Deze Super Doerak van 11.00 m ("de overtreffende trap van de Doerak" volgens de Eista folder) was zeer zwaar gebouwd: romp van 6 en 5 mm, scheg van 10 mm en de opbouw van 4 mm staalplaat. Deze Doerak werd ook wel de Doerak 1100 genoemd. Van dit model is maar één exemplaar gebouwd, omdat het schip tè zwaar gebouwd was. Daardoor was het produktietechnisch niet haalbaar en kwam de lichtere en iets kleinere en eenvoudige geconstrueerde Doerak 1050 ervoor in de plaats.
Bouwjaar | Bouwnummer |
1965 | 1 |
DOERAK 1050 (v/h Super Doerak)
De opvolger van de Eista Super Doerak van 11.00 m. Eerst heette dit model ook Super Doerak, maar al snel wer dit gewoon de Doeark 1050.
Bouwjaar | Bouwnummer |
1966 | 2 - 27 |
1967 | 28 - 42 |
1968 | 43 - 54 |
1969 | 55 - 61 |
1970 | 62 - 66 |
1971 | 67 - 68 |
1972 | 69 - 70 |
De Doerak 1050 is gebouwd in zes uitvoeringen. Echter aan de hand van de bouwjaren en bouwnummers is niet goed vast te stellen welke uitvoering het betreft.
DOERAK 1050 (10.50 x 3.10 x 0.90 m)
Dit is de meest 'echte' Doerak door de vetrouwde neerklapbare stuurstandramen en de tent over de kuip. Opvallend waren de drie ramen in de voorkant van de voorkajuit.
DOERAK 1050 GSAK (10.50 x 3.10 x 0.90 m)
Deze geheel gesloten uitvoering van de Doerak 1050, die officieel Superdoerak Express heette, was echt bedoeld voor open water en dus ook voor de export.
DOERAK 1050 AK Drika (10.50 x 3.30 x 0.90 m)
De bijvoeging 'Drika' zegt het eigenlijk al: deze Doerak heeft drie kajuiten. De derde kajuit is voorin te vinden, door middel van een schot met deur, is deze kajuit afgescheiden van de 'salon'. Deze Doerak is breder gebouwd dan de eerdere Doerak 1050 modellen.
DOERAK 1050 AK (10.50 x 3.30 x 0.90 m)
Deze, voor het eerts op de Hiswa van 1971 door de Eista werf gtoond als de nieuwe en naar veler meningen meer aantrekkelijke Doerak 1050. Is niet veel gebouwd, slechts vier stuks: de bouwnummers 67 - 70 uit 1971 en 1972. Deze Doerak is breder gebouwd dan de eerdere Doerak 1050 modellen.
MARAK GSOC (10.60 x 3.40 x 1.00 m)
Deze Marak heeft een gesloten stuurhuis (GS) en geen achterkajuit, maar een open 'cockpit' (OC).
Bouwjaar | Bouwnummer |
1975 | 1 - 6 |
1978 | 38 |
1979 | 7, 8, 30 |
1980 | 43 |