Dit model heette eerst Super Doerak Speciaal (zonder tuigage en midzwaard). Later werd de officiele naam Doerak1050 Speciaal.
Opvallend aan dit model is het feit dat sommige latere EISTA schepen voor een deel in dit schip herkenbaar zijn, bijv. de stuurhut van de Banjer en de kajuitopbouw van de Marak. Het 'zeil'schip Motorzeiler MZ was dus ook zonder tuigage en midzwaard als motorboot verkrijgbaar als de Doerak 1050 Speciaal.
(De Super Doerak Speciaal, zonder tuigage en midzwaard)
Lengte | 10.50 meter |
Breedte | 3.10 meter |
Diepgang | 1.50 meter |
Motor | Ford Diesel 4cyl. 58pk / 6cyl. 86pk |
Doorvaarthoogte | 2.45 meter (met gestreken mast) |
Gewicht | 7600 kg |
Brandstoftank | 400 liter |
Watertank | 350 liter |
Gebouwd | 1965 tot 1967 |
Prijs | (*) |